Reklamation & återköp

För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.

Vanliga frågor

Följande går att korrigera förutsatt att leveransen inte påbörjats:

  1. Det är i vissa fall möjligt att plocka bort en artikel från en order
  2. För att avbeställa din order kontaktar du oss på [email protected] och uppger ert ordernummer. Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.

Invänta ett ordernummer och kontakta oss för vidare assistans.

För att avbeställa din order kontaktar du oss på [email protected] och uppger ert ordernummer.

Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.

Så här fungerar det att returnera en vara till Dustin:

  1. Klicka på knappen "Skapa ett ärende" här.
  2. Markera produkterna som ska returneras.
  3. Ange orsak till returen och skicka in ärendet.
  4. Vi återkopplar via email med en retursedel och vidare instruktioner.

Om ni lagt order som gäst och saknar konto är ni välkommen att kontakta kundservice på [email protected]

Den bästa supporten erhålls genom att kontakta tillverkaren direkt här.

Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter och många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.

Så här skapar man ett garantiärende via "Mitt konto":

  1. Klicka på knappen "Skapa ett ärende" här.
  2. Markera produkterna som ska returneras.
  3. Ange orsak till returen och skicka in ärendet.
  4. Vi återkopplar med en retursedel och vidare instruktioner.

Om ni lagt order som gäst och saknar konto är ni välkommen att kontakta kundservice på [email protected]

  1. Anmäl transportskadan till PostNord genom att klicka här eller ring 0771 – 33 33 10.
    1. Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet.
  2. PostNord upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Dustin.
  3. Kontakta Dustins kundtjänst på telefon 08-553 44 900 eller via mejl [email protected].
    1. Uppge ordernummer, Postnords ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidig hantering.

Gör så här om varan ni tagit emot inte är den som beställts:

  1. Klicka på knappen "Skapa ärende" här.
  2. Markera produkterna ärendet gäller.
  3. Beskriv i ärendet vad som blivit fel.
  4. Klicka sedan på “Skapa ärende” så återkopplar vi.

Om ni lagt order som gäst och saknar konto är ni välkommen att kontakta kundservice på [email protected]

Gör så här om produktinformationen skiljer sig från det ni har tagit emot:

  1. Klicka på knappen "Skapa ärende" här.
  2. Markera produkterna ärendet gäller.
  3. Beskriv i ärendet vilken information som är felaktig.
  4. Klicka sedan på “Skapa ärende” så återkopplar vi.

Om ni lagt order som gäst och saknar konto är ni välkommen att kontakta kundservice på [email protected]

  1. Lokalisera kollinumret via högermenyn i orderhistoriken här.
    1. Kollinummer skickas även tillsammans med orderbekräftelsen.
  2. Gå vidare genom att söka på PostNords kollispårning här.

Kontakta oss om kollinummer saknas eller om sökningen inte ger ett resultat så hjälper vi er vidare.

Vi erbjuder mobilservice för Apple Iphone.

  1. Gå till vår mobilservice för att göra en felanmälan.
  2. Fyll i efterfrågad information och registrera ärendet.
  3. Vi skickar emballage inklusive en förtryckt fraktsedel hem till dig.
  4. Packa ner enheten, kontrollera fraktsedeln och skicka in paketet.
    1. Bifoga inköpsbevis och inlämningskvittot från felanmälan.
  5. Klicka här för att se status på ett serviceärende.

För övriga märken hänvisar vi till tillverkarsupporten här.

Generellt ska återbetalningen ske per automatik inom ett par dagar från att vi mottagit returprodukten. Hos din bank kan det sedan ta upp till fem bankdagar innan pengarna finns tillgängliga på ditt konto.

Om den ursprungliga betalningen gjorts via Klarna sker även återbetalningen via dem. För frågor kring utbetalning via Klarna, vänligen kontakta Klarna direkt på telefonnummer 08-120 120 10 mellan kl. 10-15.

Om den ursprungliga betalningen gjordes med annat betalsätt, och det har gått längre tid än fem bankdagar från att vi ska ha mottagit returprodukten, kontakta Dustins kundservice så hjälper vi dig.

Dustin Trygghetsavtal erbjuds i samarbete med Aon Sweden.

  1. Klicka här och gå till sektionen ”Såhär fungerar Trygghetsavtalet”.
    1. Här finns fullständig information och anvisningar till portalen för skadeanmälan.
  2. Följ sedan pågående ärenden direkt i portalen.

Kontakta vår samarbetspartner på 08-697 40 64 eller [email protected] för övriga försäkringsfrågor.

Vill du komma i kontakt med oss?

För snabbast hjälp kontakta oss via chat eller mail [email protected], alternativt på 08-553 44 900

Vi finns här för dig Mån-Fre 08:00-17:00

Användbara länkar

Returinformation
Läs mer om vår returprocess om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.

Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för att veta hur vi hanterar återköp av produkt.

Tillverkarsupport
Vi hänvisar i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Inne på tillverkarsupporten finner du en sammanställning över kontaktuppgifter till de största tillverkarna.

Kundombudsmannen
Om vi skulle brista i hanteringen av ditt reklamationsärende kan du vända dig till vår kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Studenter & förmånskund

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

Om Dustin