Stationära datorer levereras med en standard fabriksgaranti, men för många företagsanvändare är det inte tillräckligt. Ytterligare garanti för stationära datorer eller en garantiförlängning är vanligtvis önskvärt.
Standardgarantin för en stationär PC är vanligtvis 1 till 3 år. Detta innebär att tillverkaren är ansvarig för att reparera eller byta ut enheten om några tillverkningsfel eller funktionsfel uppstår inom det året. Observera att detta inte får vara resultatet av felaktig användning, olyckor, vattenskador eller andra fysiska skador som orsakats av användaren. Beroende på vad som behöver repareras varierar reparationstiden från några dagar till flera veckor. Detta är alldeles för lång tid om du använder datorn för affärsändamål. Det är därför vi rekommenderar att du köper en extra garanti för din stationära dator.
När du väljer en kompletterande garanti för din stationära dator får du ett mer omfattande skydd och snabbare reparationer. Populära tilläggsgarantier för företagsanvändning inkluderar: Reparation på plats och Support nästa arbetsdag. Med reparation på plats får du teknisk support på plats och felet åtgärdas på plats. Med Next Business Day Support får du hjälp inom en arbetsdag efter anmälan, vilket minimerar stilleståndstiden. I vissa fall finns även en Express Exchange Service tillgänglig. Då får du en ersättningsdator medan den felaktiga produkten repareras.
Vill du köpa ytterligare garanti för stationära datorer? Hos Dustin hittar du flera olika garantiförlängningar. Ta reda på vilka garantier som gäller för din stationära dator innan du köper.