Just nu förekommer bluff-SMS
Just nu förekommer bluff-SMS där avsändaren utger sig för att vara Dustin och ber mottagaren ringa ett nummer angående en order. Detta sms är inte från Dustin. Vi skickar aldrig sms där vi ber kunder ringa oss angående en order och vi ber aldrig någon identifiera sig med bank-id över telefon.
Problem med ordererkännanden
Vi upplever för närvarande tekniska problem med att skicka ut ordererkännanden för nya beställningar. Vi jobbar på att lösa detta så snabbt som möjligt.
Det kan ta lite längre tid att ringa oss
Just nu kan det ta lite längre tid än vanligt att komma fram på telefon. För snabbare service, använd vår chatt eller sök svar på er fråga på vår hemsida under Kundservice & Support.
Tekniska problem på vissa sidor
Vi har för närvarande tekniska problem med vissa sidor som inte laddas eller fungerar som de ska. Vi jobbar på att åtgärda problemet så snabbt som möjligt.
Tekniska problem
Vi har för närvarande tekniska problem med vårt ordersystem, vilket kan resultera i längre hanteringstid när du kontaktar kundservice.
Tekniska problem med telefonin
Vi har för närvarande tekniska problem med vårt telefonisystem, vilket gör att det inte går att nå oss via telefon. Behöver ni hjälp, vänligen använd vår chattfunktion. Man kan även hitta svar på dom vanligaste frågorna på denna sida.
Längre svarstid på E-post
För närvarande har vi längre svarstid på e-post. För snabbare service, använd vår chatt eller hitta ditt svar på vår hemsida under Kundservice & Support.
Hur kan vi hjälpa?
Vanliga frågor
Tillverkarsupport
Den bästa supporten får du genom att kontakta tillverkaren direkt.
Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter och många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.
Kan supporten inte avhjälpa felet och ber er kontakta återförsäljaren så kan ni skapa ett ärende via "Mitt konto":
Service
Om ärendet gäller en trasig produkt från något av följande märken kan du enkelt göra en service- och felanmälan via våra partners på Felanmälan och Support. Där får du snabb hjälp med nästa steg i processen.
Acer, Apple, Asus (Ej bildskärmar), Dreame, Google Pixel, Motorola, Oneplus, Samsung (Ej TV), Sony (Telefon, Tablet, Hörlurar)
Skapa ärende
- Logga in, gå till "Mitt konto" och sedan ”Orderlista”.
- Välj den order det gäller och klicka på "Skapa ett ärende".
- Fyll i formuläret och skicka in ärendet.
- Vi återkopplar via email med vidare instruktioner.
Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.
Som inloggad:
- Logga in. Har du inget konto kan du först skapa ett konto
- När du loggat in lägger du de produkter du vill beställa i kundvagnen.
- Därefter går du till kassan och slutför ditt köp.
Som gäst:
- Lägg produkterna du vill beställa i kundvagnen.
- Från kundvagnen går du till kassan. Välj att handla som gäst.
- Slutför ditt köp.
Om du gjort ditt köp som inloggad så kan du registrera en retur direkt via ditt konto. Om du handlat som gäst kan du kontakta kundservice direkt.
Gör så här för att registrera en retur på ditt konto:
- 1. Logga in och klicka på "Mitt konto".
- 2. Gå till din orderlista och välj den order som det gäller. Klicka på "Skapa ett ärende".
- 3. Markera produkterna som ska returneras.
- 4. Ange orsak till returen och skicka in ärendet.
Vi återkopplar via email med en retursedel och vidare instruktioner.
För att läsa mer om våra fullständiga villkor för ångerrätt gå till Försäljningsvillkor avsnitt 8.
Om du lägger din beställning före kl. 16:00 på vardagar skickas din order samma dag, förutsatt att produkten finns i lager. Dustin Sverige AB anlitar PostNord och i förekommande fall budfirmor för leverans.
Tiden från att varan lämnar vårt lager till leverans är vanligtvis 1-2 arbetsdagar. Du kan följa din leverans genom PostNords kollispårning. Finns inte produkten i lager kan det vara en beräknad tid till lagret och detta visas under lagerstatus. Är produkten en beställningsvara beror den beräknade tiden helt på leverantörens utbud av produkten.
Dustin Trygghetsavtal erbjuds i samarbete med Aon Sweden.
- Besök sidan för Dustin Trygghetsavtal. Där finns fullständig information och anvisningar till portalen för skadeanmälan.
- Följ sedan pågående ärenden direkt i portalen.
Kontakta vår samarbetspartner Aon Sweden via telefon 08-697 40 64 eller mail [email protected] för övriga försäkringsfrågor.