Om fabrikatet på din produkt inte finns med i listan, vänligen se informationen nedan.
För snabb och smidig service, gör din felanmälan direkt via våra servicepartners.
Servicetiden är normalt 5-10 arbetsdagar, räknat från att produkten anlänt till verkstaden. Under servicetiden får du uppdateringar om ditt ärende så fort något nytt händer. Du kan också följa din felanmälan direkt hos vår servicepartner via "Hitta en pågående felanmälan".
Om produkten är felfri eller felet inte ligger inom garantivillkoren utgår en undersökningsavgift. Se därför till att testa varan ordentligt innan du skickar in den och var noggrann i din felbeskrivning.
Vi har i dagsläget endast möjlighet att ta emot felanmälan via denna portal på de fabrikat som anges i listan ovan.
Om du behöver felanmäla en produkt vars fabrikat inte står angivet ovan så gör du det bäst genom att skapa ett ärende via din orderhistorik. Se instruktioner nedan.
Om du inte har möjlighet att skapa ett ärende via din orderhistorik så går det också bra att kontakta kundservice på telefon 08-553 44 800 eller via mail [email protected].
Om du har aktiverat Hitta min iPhone är hårdvaran helt låst när den tas emot på service. Detta medför att telefonen ej kan hanteras på verkstaden. Du måste alltså avaktivera Hitta min iPhone innan du skickar in din iPhone på service.
Enheter som skickas in utan att ha fått Hitta min iPhone avaktiverat kommer att returneras till kund och debiteras hanteringsavgift som för närvarande är 250 kr inkl. moms.
1. Gå till hemskärmen och välj inställningar
2. Välj Apple-ID, iCloud, iTunes och App store
3. Välj iCloud och sedan Hitta min iPhone
4. Stäng av Hitta min iPhone genom att dra knappen till vänster så att den blir grå
Är telefonen inte i brukbart skick kan du avaktivera ”Hitta min iPhone” genom att följa stegen nedan.
1. Logga in på iCloud.com med ditt Apple-ID.
2. Gå till Hitta min iPhone.
3. Klicka på "Alla enheter" högst upp på skärmen.
4. Välj enheten du vill ta bort från iCloud.