Leveransinformation

Vanliga frågor om leverans

  1. Lagerförda beställningar som expedieras vardagar före kl. 16:00 skickas normalt samma dag.
  2. Orders som lämnat vårt lager levereras i regel nästkommande arbetsdag.
  3. Följ leveransen via PostNords kollispårning här.
  4. Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid.
    1. För beställningsvaror är ambitionen att delge aktuell ledtid inom 2-3 arbetsdagar.

Eftersom vi anpassar leveranssätt efter paketets storlek, form och vikt kan vi i vissa fall använda ett annat leveranssätt än det du valt vid beställningen. När din order är packad kan du se leveranssätt för din order under Orderhistorik på ditt konto, om du har ett sådant.

Leveranssättet framgår även i orderbekräftelsen med rubriken Din order är på väg om du får via e-post.

Spåra och följ din leverans genom PostNords spårningssida. Länken finns även i mejlet med rubriken Din order är på väg.

Leverans till ombud är det generella fraktsättet vi använder till privatpersoner och innebär att paketet hamnar hos det lokala ombud som gäller för leveransadressen. Försändelsen löses sedan ut hos ombudet med legitimation.

Våra leveranssätt

Hemleverans

Hemleverans sker vanligen nästkommande helgfria vardag med Postnord. Paketet levereras fram till 17:00 och får ha en maxvikt på 35 kg. SMS-avisering sker.

I tjänsten ingår ett leveransförsök. Finns ingen på plats skickas paketet till närmaste ombud för avhämtning, förutsatt att det väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Alternativt kan du som mottagare avtala om pris för ett nytt leveransförsök med Postnord.

Expressleverans inom 5 timmar

Expressleverans erbjuds till många postnummer i Stockholmsområdet. Förutsatt att samtliga artiklar finns tillgängliga och att ordern färdigställts på lagret sker leveransen inom 5 timmar. Budet upprättar kontakt med telefonnumret i ordern och leveransen sker till en tydligt skyltad adress.

Hemleverans (pall)

Vid pall sker hemleverans efter telefonavisering på helgfria vardagar. Vid pall sker leverans endast till tomtgräns, ej till dörr.

Leveranser av större mått eller över 35 kg (ex. TV-apparater över 32") kan skickas som antingen pall eller paket. Dustin förbehåller rätten att anpassa försändelsens paketering för snabbast möjliga expediering.

Leverans till ombud

Leverans till valt ombud sker vanligen inom nästkommande helgfria vardag. Ytterligare en leveransdag tillkommer för postnummer 83-98. Paketet får ha en maxvikt på 20 kg och kan hämtas först efter avisering via e-post, sms eller brev. Den slutliga leveranstiden kan därför variera.

Leverans till brevlåda

Leverans sker med Postnord direkt till din brevlåda utan avisering. Om leveransen är för stor för att rymmas i brevlådan får du en avisering om att hämta brevet hos din närmaste ombud.

Elektronisk leverans

Leverans av nedladdningsbara produkter (ESD) sker via e-post från den externa portalen Activate Here ([email protected]). Den nedladdningsbara länken har en leveranstid på upp emot 30 minuter men oftast går det snabbare. Har du inte fått något e-post? Kontrollera din skräppost.

För att veta om det är en nedladdningsbar programvara du köper så är det bara att titta vid lagerstatusen. Står det ”Tillgänglig för nedladdning” så är det en nedladdningsbar produkt.

Licenser levereras via e-post ifrån oss. Eftersom dessa produkter är beställningsvaror så har de en leveranstid på mellan 24 timmar och 5 dagar.

Ny utkörning kan beställas via Postnords kundtjänst på 0771-333 310 till en extra kostnad enligt Postnords prislista.