Längre svarstider än vanligt på mail och telefon
För närvarande kan det ta något längre tid än vanligt att nå oss via telefon eller få svar på e-post. Ni kan hitta svar på de vanligaste frågorna på vår hemsida under ”Kundservice & Support”.
Leverans
För dig som har frågor om leveranstid, eller inte fått din leverans.
Vanliga frågor
Leveranstiden för lagerförda varor är normalt 1-2 vardagar. För att se om alla produkter är lagerförda på er order kan ni gå till er orderhistorik.
Ni kan spåra er order via er orderhistorik. Klicka på den order det gäller sedan Leveransinformation och "Spåra Paket"
Beställningar som lämnat vårt lager levereras i regel nästkommande arbetsdag. Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid.
För beställningsvaror är ambitionen att delge aktuell ledtid inom 2-3 arbetsdagar.
Anmäl transportskadan via PostNords hemsida eller ring 0771 – 33 33 10. Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet
PostNord upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Dustin.
Efter anmälan till Postnord kontaktar ni Dustins kundtjänst på [email protected]. Uppge ordernummer, Postnords ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidig hantering.
Beställningsvara har innan order okänt leveransdatum. Leveransbesked tillhandahålls efter lagd order.
Preliminär leveransinformation delges i regel inom 2-3 arbetsdagar efter bekräftat köp.
Aktuellt lagersaldo återfinns alltid på respektive produktsida tillsammans med tillhörande ikon.
Det finns ingen butik eller möjlighet att hämta paket på Dustin. Vid beställning av lagerförda produkter är leveranstiden normalt 1-2 vardagar.
Leverans till ombud är det generella fraktsättet vi använder till privatpersoner.
Paketet hamnar hos det ombud som valts vid beställningstillfället.
Försändelsen löses sedan ut hos ombudet med legitimation.
Användbara länkar
Leveransinformation
Här kan du läsa om våra leveranssätt.
Fraktinformation
Ta del av vår tabell för att räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering.
Spåra försändelse
Ni kan spåra er order via er orderhistorik. Klicka på den order det gäller sedan Leveransinformation och "Spåra Paket"
Har du frågor om en leverans?
Behöver du hjälp? Hitta svaret enkelt i vår .
Order som inte skickats:
E-post: [email protected]
Telefon: 08-553 44 000 Måndag - Fredag 10:00 - 14:00
Order som skickats från oss:
E-post: [email protected]
Telefon: 08-553 44 900 Måndag - Fredag 10:00 - 14:00
Användbara länkar
Leveransinformation
Här kan du läsa om våra leveranssätt.
Fraktinformation
Ta del av vår tabell för att räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering.
Spåra försändelse
Ni kan spåra er order via er orderhistorik. Klicka på den order det gäller sedan Leveransinformation och "Spåra Paket"