Leverans

För dig som har frågor om leveranstid, eller inte fått din leverans.

Vanliga frågor

Order mottagna före klockan 16.00 packas och skickas som regel samma (eller närmast kommande) vardag från vårt lager, förutsatt att varorna finns i lager. Dustin Sverige AB anlitar PostNord och i förekommande fall budfirmor för leverans. Tiden från att varan lämnar vårt lager till leverans är vanligtvis 1-2 arbetsdagar. Du kan följa din leverans genom PostNords kollispårning (extern länk). Finns inte produkten i lager kan det vara en beräknad tid till lagret och detta visas under lagerstatus. Är produkten en beställningsvara beror den beräknade tiden helt på leverantörens utbud av produkten.

1. Du behöver anmäla transportskadan till PostNord inom 24 timmar.

2. Du kommer erhålla ett ärendenummer från PostNord som du behöver i vidarekontakten med oss på Dustin.

3. När du fått ett ärendenummer från PostNord kontaktar du oss via mejladressen [email protected] och anger ditt ordernummer, ärendenumret från PostNord samt bilder som tydligt visar både emballage och det skadade innehållet.

1. Hitta ditt kollinummer. I mejlet ”Din order är på väg” finner du ditt kollinummer.

2. PostNords kollispårning Klicka här för att komma till PostNords kollispårning (länken finns även i mejlet ”din order är på väg”).

3. Vid problem. Saknas det ett kollinummer i det mejl du fått från oss eller att sökningen inte ger ett resultat så kontaktar du oss på 08-553 44 900 (Öppettider: 10-15) eller [email protected].

I informationen om varje produkt finns en ikon som visar aktuell lagerstatus för just den produkten. Här är en lista över de lagerstatusar som finns:

Skickas omgående
Laddas ned direkt
Skickas i regel inom 48 timmar
Skickas i regel inom 3-4 dagar
Beräknat till lager: XXXX-XX-XX
Beställningsvara

Nej, Dustin har ingen regelrätt butik eller eget utlämningsställe där man som konsument kan hämta sin beställning.

Leverans till ombud är det generella fraktsättet vi använder till privatpersoner och innebär att paketet hamnar hos det lokala ombud som gäller för leveransadressen. Försändelsen löses sedan ut hos ombudet med legitimation.

Har du frågor om en leverans?

Kontakta oss på 08-553 44 525 eller [email protected]

Användbara länkar

Leveransinformation
Här kan du läsa om våra leveranssätt.

Fraktinformation
Ta del av vår tabell för att räkna ut den totala fraktkostnaden vid fakturering.

Postnords kollisspårning (extern länk)
Besök Postnords kollispårning där du kan spåra brev, paket och pall med hjälp av ett försändelse-ID.

Spåra ditt paket (extern länk)
Ladda ner Postnords app som hjälper dig hålla reda på dina paket.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Studenter & förmånskund

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

Om Dustin

Få förtur till Black Friday