Längre svarstider än vanligt på mail och telefon
För närvarande kan det ta något längre tid än vanligt att nå oss via telefon eller få svar på e-post. Ni kan hitta svar på de vanligaste frågorna på vår hemsida under ”Kundservice & Support”.
Reklamation & återköp
För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.
Vanliga frågor
Tillverkarsupport
Den bästa supporten får du genom att kontakta tillverkaren direkt.
Tillverkaren har auktoriserade tekniker med oöverträffad kunskap om sina produkter och många problem kan lösas över telefon utan att skicka in produkten och riskera avbrott i arbetet.
Kan supporten inte avhjälpa felet och ber er kontakta återförsäljaren så kan ni skapa ett ärende via "Mitt konto":
Service
Om ärendet gäller en trasig produkt från något av följande märken kan du enkelt göra en service- och felanmälan via våra partners på Felanmälan och Support. Där får du snabb hjälp med nästa steg i processen.
Acer, Apple, Asus (Ej bildskärmar), Dreame, Google Pixel, Motorola, Oneplus, Samsung (Ej TV), Sony (Telefon, Tablet)
Skapa ärende
- Logga in, gå till "Mitt konto" och sedan ”Orderlista”.
- Välj den order det gäller och klicka på "Skapa ett ärende".
- Fyll i formuläret och skicka in ärendet.
- Vi återkopplar via email med vidare instruktioner.
Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.
För att avbeställa din order kontaktar du oss på [email protected] och uppger ert ordernummer.
Observera att tjänster eller produkter som saknar returrätt inte kan makuleras.
Återköp medges för vara i originalförpackning inom 60 dagar om förpackningen är obruten, eller inom 14 dagar om förpackningen är bruten, räknat från den dagen som varan togs emot.
Läs mer om vad som gäller vid retur under Returinformation eller våra Försäljningsvillkor.
Önskar ni göra en retur kan ni skapa ett ärende via er orderhistorik
Så här fungerar det att returnera en vara till Dustin:
- Logga in och gå till "Mitt konto".
- Välj ordern det gäller och markera produkterna som ska returneras.
- Ange orsak till returen och skicka in ärendet.
Vi återkopplar via email med en retursedel och vidare instruktioner.
Kontakta kundservice om konto eller inloggning saknas.
Vi kan inte ändra leverans- eller fakturaadresser, eller lägga till produkter på en redan lagd order.
Om leveransen inte har påbörjats kan vi hjälpa till att ta bort artiklar eller avbeställa hela ordern. Kontakta oss via mail [email protected] och uppge ert ordernummer så hjälper vi er vidare.
Anmäl transportskadan via PostNords hemsida eller ring 0771 – 33 33 10. Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet
PostNord upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Dustin.
Efter anmälan till Postnord kontaktar ni Dustins kundtjänst på [email protected]. Uppge ordernummer, Postnords ärendenummer samt bifoga bilder på transportskadan för smidig hantering.
Dustin Trygghetsavtal erbjuds i samarbete med Aon Sweden.
- Besök sidan för Dustin Trygghetsavtal. Där finns fullständig information och anvisningar till portalen för skadeanmälan.
- Följ sedan pågående ärenden direkt i portalen.
Kontakta vår samarbetspartner Aon Sweden via telefon 08-697 40 64 eller mail [email protected] för övriga försäkringsfrågor.
Användbara länkar
Returinformation
Läs mer om vår returprocess om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.
Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för att veta hur vi hanterar återköp av produkt.
Kundombudsmannen
Om vi mot förmodan skulle brista i hanteringen av ditt ärende kan du vända dig till vår särskilda kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.
Vill du komma i kontakt med oss?
Behöver du hjälp? Hitta svaret enkelt i vår .
E-post: [email protected]
Telefon: 08-553 44 900 Måndag - Fredag 08:00 - 17:00
Användbara länkar
Returinformation
Läs mer om vår returprocess om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.
Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för att veta hur vi hanterar återköp av produkt.
Tillverkarsupport
Vi hänvisar i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Inne på tillverkarsupporten finner du en sammanställning över kontaktuppgifter till de största tillverkarna.
Kundombudsmannen
Om vi mot förmodan skulle brista i hanteringen av ditt ärende kan du vända dig till vår särskilda kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.
Mobilservice
Vid behovs av telefonreparation har vi en mobilservice där du fyller i ett formulär om produkten som du önskar reparera.