Reklamation & återköp

För dig som har frågor gällande reklamationer och återköp.

Vanliga frågor

Alla frågor kring avbeställningar hanteras av vår orderavdelning via telefon 08-553 449 00 mellan kl. 08-17.

Om du gjort ditt köp som inloggad så kan du registrera en retur direkt via ditt konto. Om du handlat som gäst kan du kontakta kundservice direkt.

Gör så här för att registrera en retur på ditt konto:

  • 1. Logga inpå ditt konto och gå till "Ärenden och reklamationer".
  • 2. Klicka på knappen "Skapa ett ärende".
  • 3. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller.
  • 4. Markera produkten/produkterna och välj antal.
  • 5. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet.
  • 6. Klicka sedan på "Skapa ärende".

För att läsa mer om våra fullständiga villkor för ångerrätt gå till Försäljningsvillkor avsnitt 8.

Den bästa supporten för din produkt får du genom att direkt kontakta tillverkarens support. Här hittar du kontaktinformation till din produkts tillverkare. Där finns auktoriserade tekniker med kunskap om just din produkt. Många problem kan oftast lösas över telefon utan att du behöver skicka in produkten. Om felet inte kan åtgärdas med hjälp av supporten, så berättar de hur du ska göra för att skicka in produkten för garantiservice.

Behöver du vidare hjälp så kan du registrera ett ärende via ditt konto om du gjorde köpet som inloggad. Annars kan du kontakta kundservice direkt.

    • 1. Logga inpå ditt konto och gå till "Ärenden och reklamationer".
    • 2. Klicka på knappen "Skapa ett ärende".
    • 3. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller.
    • 4. Markera produkten/produkterna och välj antal.
    • 5. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet.
    • 6. Klicka sedan på "Skapa ärende".

Skulle det ändå kvarstå frågor går det bra att kontakta kundservice.

1. Vi rekommenderar att du anmäler transportskadan till PostNord inom 24 timmar. Du kan även ringa PostNord på 0771 – 33 33 10

2. Du kommer erhålla ett ärendenummer från Postnord som du behöver i vidarekontakten med oss på Dustin.

3. När du fått ett ärendenummer från Postnord kontaktar du oss via mejl [email protected] och anger ditt ordernummer, ärendenumret från PostNord samt bilder som tydligt visar både emballage och det skadade innehållet.

Om du har gjort köpet via ett konto:

    • 1. Logga inpå ditt konto och gå till "Ärenden och reklamationer".
    • 2. Klicka på knappen "Skapa ett ärende".
    • 3. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller.
    • 4. Markera produkten/produkterna och välj antal.
    • 5. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet.
    • 6. Klicka sedan på "Skapa ärende".

Skulle det ändå kvarstå frågor går det bra att kontakta kundservice.

Om du handlat som gäst kan du kontakta kundservice direkt.

    • 1. Logga inpå ditt konto och gå till "Ärenden och reklamationer".
    • 2. Klicka på knappen "Skapa ett ärende".
    • 3. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller.
    • 4. Markera produkten/produkterna och välj antal.
    • 5. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet.
    • 6. Klicka sedan på "Skapa ärende".

Skulle det ändå kvarstå frågor går det bra att kontakta kundservice.

Om du handlat som gäst kan du kontakta kundservice direkt.

1. Hitta ditt kollinummer. I mejlet ”Din order är på väg” finner du ditt kollinummer.

2. Använd Postnords kollispårning. Klicka här för att komma till PostNords kollispårning (länken finns även i mejlet ”Din order är på väg”).

Saknas det ett kollinummer i det mejl du fått från oss eller att sökningen inte ger ett resultat så kontaktar du oss på 08-553 44 900 mellan kl. 10-15 eller [email protected].

1. Klicka här för att göra en felanmälan.

2. När du slutfört din felanmälan skickar vi ett emballage med en förtryckt fraktsedel på hem till dig, så att du kan skicka in din produkt för service. Tänk på att bifoga inköpsbevis och det inlämningskvitto som du får upp på skärmen i samband med att du registrerar felanmälan.

Generellt ska återbetalningen ske per automatik inom ett par dagar från att vi mottagit returprodukten. Hos din bank kan det sedan ta upp till fem bankdagar innan pengarna finns tillgängliga på ditt konto.

Om den ursprungliga betalningen gjorts via Klarna sker även återbetalningen via dem. För frågor kring utbetalning via Klarna, vänligen kontakta Klarna direkt på telefonnummer 08-120 120 10 mellan kl. 10-15.

Om den ursprungliga betalningen gjordes med annat betalsätt, och det har gått längre tid än fem bankdagar från att vi ska ha mottagit returprodukten, kontakta Dustins kundservice så hjälper vi dig.

Vill du komma i kontakt med oss?

Kontakta oss på 08-553 44 800 eller [email protected]

Behöver du hjälp med en order?

Logga in på ditt konto och gå till ”Ärenden och reklamationer”.

Klicka på knappen ”Skapa ett ärende”:

  • 1. Sök efter produkten/produkterna ärendet gäller
  • 2. Markera produkten/produkterna och välj antal
  • 3. Välj vad ärendet gäller och beskriv sedan ärendet
  • 4. Klicka sedan på ”Skapa ärende”

Användbara länkar

Returinformation
Läs mer om vår returprocess om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse.

Försäljningsvillkor
Ta del av våra allmänna försäljningsvillkor för att veta hur vi hanterar återköp av produkt.

Tillverkarsupport
Vi hänvisar i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Inne på tillverkarsupporten finner du en sammanställning över kontaktuppgifter till de största tillverkarna.

Kundombudsmannen
Om vi skulle brista i hanteringen av ditt reklamationsärende kan du vända dig till vår kundombudsman som finns där om du känner dig felbehandlad eller om något inte fungerat som du tänkt dig.

Beställning

Reklamationer & återköp

Leverans

Studenter & förmånskund

Mitt konto

Teknisk support

Betalning

Om Dustin