Returinformation

Om du vill lämna tillbaka en felköpt produkt, eller reklamera en felaktig, saknad eller skadad produkt eller försändelse så måste ett ärende registreras hos oss. Detta gör du, med fördel, via ditt konto:

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Gå till Orderhistorik.
  3. Välj aktuell order, och den eller de produkter ärendet avser.
  4. Klicka sedan på knappen Nytt ärende och fyll i formuläret.
  5. Vi hör av oss till dig så snabbt som möjligt.
  6. Du kan se dina skapade ärenden på sidan Ärenden & reklamationer.

Om du inte har möjlighet att skapa ett reklamationsärende via ditt konto, vänligen kontakta kundservice direkt via e-post. I ditt meddelande anger du skäl till returen, vilken produkt det avser samt ditt ordernummer.

Observeras att erhållande av returnummer ej är att likställa med godkänd retur. Blir er returförfrågan godkänd får ni en förbetald retursedel som skall användas för retur. Dustin förbehåller sig rätten att debitera för returfrakt vid missbruk.

Dustin home tillämpar konsumentlagarna enligt Distansavtalslagen (2005:59) och Konsumentköplagen (1990:932).

Läs mer under Försäljningvillkor om du vill ha ytterligare information.